vrijdag 23 januari 2009

B.D.S.® Mirror in Poland media

Bez martwego pola

image Z końcem marca 2009 roku wszystkie pojazdy powyżej 3,5 tony zarejestrowane po 1 stycznia 2000 muszą być wyposażone w lu- sterka wsteczne likwidujące martwe pole. Praktyczne rozwiąza- nie tego problemu oferuje firma Ena-truck.

D yrektywa Unii Europej- skiej 2007/38/EC regu- lująca tę kwestię we- szła w życie 6 sierpnia 2007, natomiast ostateczny ter- min wyposażenia samochodów ciężarowych w lusterka martwego pola upływa 31 marca 2009 roku. Czasu więc zostało na- prawdę niewiele. Nowe przepisy zostały wpro- wadzone, by zlikwidować mar- twe pole pojawiające po prawej stronie ciężarówki. Jest ono przy- czyną wielu wypadków, takich jak potrącenia rowerzystów czy pieszych.

PRODUCENCI pojazdów cięża- rowych uwzględniali już nowe przepisy ograniczające martwe pole w pojazdach produkowa- nych od 2006 roku, instalując w lusterkach szerokokątnym (klasy IV) oraz rampowym/kra- wężnikowym (klasy V) lusterka o promieniu krzywizny 300 mm, które dzięki zmniejszeniu (z 400 mm) promienia krzywizny obej- mują swym zasięgiem martwe pole określone w dyrektywie. Niestety wszystkie pojazdy za- rejestrowane od 2000 do 2006 roku nie uwzględniały problemu martwego pola i były wyposażo- ne w lusterka o promieniu krzy- wizny 400 mm. Właściciele tych pojazdów, chcąc sprostać wcho- dzącym w życie przepisom, mogą wymienić wkłady lub lusterka klasy IV i V (konieczność wymia- ny 2 lusterek + robocizna serwi- su) lub zamontować zewnętrz- ne lusterko niwelujące martwe pole na specjalnym wysięgniku zewnętrznym.

image

Alternatywnymi rozwiąza- niami jest jeszcze system kamer obejmujących martwe pole lub montaż wewnętrznego lusterka klasy IV i V (uniwersalnego lu- sterka Truck Depot). W praktyce klienci ze względu na spore koszty rzadko decydują sie na montaż dodatkowego lu- sterka zewnętrznego lub na ko- rzystanie z systemu kamer. Popu- larne natomiast wśród klientów jest wymienianie wkładów/luste- rek klasy IV i V. Niestety bardzo często nie jest to również tanie rozwiązanie, gdyż wiąże sie ono z koniecz- nością wymiany 2 lusterek lub wkładów (szerokokątnego i ram- powego) na produkty z 300-mili- metrowym promieniem, do tego należy doliczyć ok. 20-30 minut pracy serwisu.

DLATEGO CIEKAWĄ propozycją wydaje się być zastosowanie uni- wersalnego lusterka Truck Depot. W odróżnieniu jednak od kon- kurencyjnych produktów Truck Depot oferuje montaż lusterka martwego pola na wewnętrz- nej stronie słupka A ciężarów- ki. To oryginalne i opatentowa- ne rozwiązanie ma sporo zalet, takich jak uniwersalność (może być montowane w każdym pojeź- dzie ciężarowym), prosty i szybki montaż (do 10 minut, każdy kierowca może go zrobić we wła- snym zakresie). Jest to również najtańsze roz- wiązanie (montaż tylko 1 luster- ka we własnym zakresie). Oczywiście jest szereg innych zalet tego rozwiązania, takich jak szerszy zakres pola widze- nia martwego pola niż wyma- gany w dyrektywie oraz fakt, że dzięki umieszczeniu lusterka we- wnątrz kabiny nie ulega ono za- brudzeniu, nie zamarza i nie ko- roduje. Jednak najbardziej przekonu- jące do tego rozwiązania są do- świadczenia krajów, które uprze- dziły przepis unijny i wcześniej wprowadziły ten wymóg we wła- snych krajach (Belgia, Holandia i Dania). W tych krajach luster- ka Truck Depot zostały dopo- sażone w ok. 40% zarejestro- wanych tam pojazdów i dzięki temu producent może pochwa- lić się sprzedażą ponad 200 tys. sztuk w Europie.

LUSTERKA FIRMY Truck Depot dostępne są do wszystkich po- jazdów powyżej 3,5 tony DMC. Oprócz lusterka klient otrzymuje uniwersalny zestaw montażowy oraz instrukcję montażu. Prak- tycznie do wszystkich pojazdów dostępne są zamawiane osobno zestawy szybkiego montażu prze- widziane do danego modelu. Zestawy te wykorzystują punkt montażowy uchwytu po prawej stronie pasażera. Tak jak wspo- mniano, prace montażowe oraz ustawienie lusterek można wy- konać samodzielnie, co stanowi kolejną zaletę produktu. Dodat- kowe informacje na temat pro- duktu można znaleźć na stronie www.enatruck.pl.

image

Geen opmerkingen:

Een reactie posten